Novi Sad
11.08.2011.
06:45 > 07:07
Novi Sad će do kraja 2011. godine dobiti još najmanje dve kružne raskrsnice, obećavaju gradske službe.
  • Vasa

    12.08.2011 19:01
    za Bokija i Vozaca
    Kad ne bi bilo saobraćajnih znakova, vozilo koje se kreće unutar kružne raskrsnice NE BI IMALO prvenstvo u odnosu na vozilo koje se uključuje u kružni tok zato što mu to ulazeće vozilo dolazi sa desne strane (važi pravilo desne ruke). To je zbog toga što se kružni tok smatra kružnom ulicom sa više raskrsnica sa ulicama ISTOG prioriteta.

    Zbog toga, da bi vozilo koje se kreće tim kružnim tokom ipak IMALO prioritet, na sva uključenja se postavljaju saobraćajni znaci trougla koji označavaju da te priključne ulice imaju niži prioritet od ulice u koju se vrši uključenje, tj. u kružni tok.

    Ako trougla NEMA, onda prioritet ima vozilo koje ulazi u kružni tok, zato što se koristi pravilo desne strane.

    Za grafički prikaz i objašnjenja pogledati
    http://www.vozite.com/postupak_savladjivanja_regulisane_raskrsnice_sa_kruznim_tokom.html
    a naročito zadatak koji je pri dnu te strane.
  • Vozac

    12.08.2011 07:33
    Pravila
    MALA SKOLA VOZNJE U KRUZNOM TOKU: :)

    Kruzni tok na ukrstanju Bulevara Evrope i Kornelija Stankovica je kruzni tok sa dve saobracajne trake.
    Sledeca pravila vaze na takvim kruznim tokovima:

    1. Menjanje saobracajnih traka. Pri menjanju traka u kruznom toku vazi isto pravilo kao pri menjanju traka na drugim putevima sa vise traka.
    Dakle kad vozilo zeli da promeni traku, mora da ustupi prednost vozilima koja se vec nalaze u toj traci.
    2. Ukljucivanje u kruzni tok. Vozila koja su vec u kruznom toku imaju prednost u odnosu na vozila koja se ukljucuju u kruzni tok.


    Ono sto nije "pravilo", ali bi trebalo postovati kako bi se saobracaj odvijao sto nesmetanije:

    (Dve trake na kruznom toku nazivaju se spoljna traka i unutrasnja traka.)

    Dok je vozilo u kruznom toku, trebalo bi STO MANJE da se nalazi u spoljnoj traci!!!
    Posto kad se nalazi u spoljnoj traci, ometa druga vozila da se ukljucuju u kruzni tok, kao i da se iz njega iskljucuju.

    Dozvoljeno je u kruzni tok se ukljuciti i iz leve i iz desne trake prilaznog puta.
    Dozvoljeno je u kruzni tok se ukljuciti direktno u unutrasnju traku, kao i u spoljnu traku.

    Dozvoljeno je u kruzni tok se iskljuciti u levu kao i u desnu izlaznog puta.
    Dozvoljeno je iz kruznog toka se iskljuciti iz unutrasnje trake kao i iz spoljne trake.

    Ali vodeci racuna o pravilu 1. odnosno PRI MENJANJU I PRESECANJU TRAKA, POTREBNO JE USTUPITI PRVENSTVO VOZILIMA KOJA SE VEC KRECU TRAKOM!


    Dozvoljeno je napraviti novi krug ako nije moguce bezbedno promeniti traku ili se iskljuciti iz kruznog toka.


    Nekoliko scenarija:

    - Zelimo da skrenemo desno (ugao 90 stepeni):
    Preporucljivo je iz desne trake prilaznog puta se ukljuciti u spoljnu traku. Iskljuciti se u desnu traku izlaznog puta.

    - Zelimo da pruduzimo pravo (ugao 180 stepeni):
    Vozilo moze da odabere da li ce se kretati unutrasnjom ili spoljnom trakom. Zavisno od prilika u saobracaju.

    - Zelimo da skrenemo levo (ugao 270 stepeni):
    Pozeljno je kretati se unutrasnom trakom.

    - Zelimo da napravimo "polukruzno" (ugao 360 stepeni):
    Pozeljno je kretati se unutrasnom trakom.

    Dakle:
    sto manje u spoljnoj traci,
    pri menjanju trake oprez, uvek ima prednost onaj koji se vec nalazi u traci,
    ustupite prvenstvo kad ulazite u traku.



    Dva linka sa slikama, i dodatnim objasnjenjem pravila voznje u kruznom toku:
    http://bihamk.ba/saobracajna-preventiva/savjeti-vozacima/78-tehnika-voznje-u-kruznom-toku-saobracaja.html
    http://www.vozite.com/postupak_savladjivanja_regulisane_raskrsnice_sa_kruznim_tokom.html
  • 12.08.2011 05:05
    ns
    Kruzni tokovi su em jeftiniji em lepsi
    Gde god je raskrsnica siroka, kao sto je u samom centru grada Novoga Sada, kod Izvrsnog veca, bilo bi lepse,efikasnije i jeftinije jedan kruzni tok

    Po gradovima, da li velikim,srednjim ili malim, u EU su kruzni tokovi,/npr FR juzni deo drzave/
    Svaki kruzni tok je drugacije projektovan - cvece, mali slapovi...izuzetno dekorativni
  • Boki NS

    12.08.2011 00:00
    Tako se i radi...
    ...malo asfalta,malo cveca...

    Takva nam je cela drzava!

    Samo sto je to malo vise asfalta,veca povrsina, skuplji projekat, deblja podloga, skuplje izvodjenje i sve ostalo sto ide... ...To bi neki ing. mogao bolje da objasni, ali ste i njih proterali, ostavili na ulici i tako... ...a neki decko iz Futoga,Veternika,gde vec, koji je vredno lepio plakate, sada odlucuje o svemu...

    Jeste, uvodite "novine", niko ne zna sta je kruzni tok,ljudi su debili,treba im prosvetljenje, evo cujem da "sa desne strane imaju prvenstvo"... ...sjajno... ...bas cool..!


    I sada je to normalno, da na ukrstanju DVE ulice ide kruzni tok...

    Bravo! 'Oce li da se zove "Zoranov tok"...?

    Necemo mi Vaso biti ni u 18. veku, kada ovi zavrse ono sto im je nalozeno...

    Kolotecina...
  • Deki

    11.08.2011 13:16
    A to ko je digao pare
    Baš se pitam, šta košta više - kružni tok (malo asfalta i cveća) ili 12 semafora (ista količina asfalta, gvožđurija, elektronika, kablovi, potrođnja struje)?

    Koliko se meni čini kružni tok je skuplji za one kojima je opšta kultura deficitarna.
  • Deki

    11.08.2011 13:11
    Kornelija Stankovića
    Prelazio sam raskrsnicu ka Novom Naselju preko novog bulevara još dok su bili semafori... Dok smo ja i još jedno vozilo čekali na zeleno svetlo prebrojao sam semafore... 12 komada, uključujući i one za pešake. Potpuna glupost i trošenje novca.

    Onda su se opametili, posklanjali semafore i napravili kružni tok.

    Kružni tok služi (i) da svaki krak ima približno istu propusnost za vreme gustog saobraćaja. Što nikako "ne ide u glavu" Onima koji zamišljaju da je "normalan" prolazak kroz raskrsnicu pri brzinama više od 50 km/h - pokušavajući da uhvati žuto svetlo jer je zeleno istreptalo svoje još dok je On bio na 20 metara od raskrsnice a Njemu se žuri.
  • Vasa

    11.08.2011 12:44
    BokiNS bi mogao konačno u 21. vek
    Što volim to pozivanje na Beograd. Tamo već odavno postoje 3 velika i izuzetno frekventna kružna toka (Slavija, Bogoslovija i kod opštine Novi Beograd), uz još nekoliko manjih.

    "nije navika ovdašnjih vozača"... Kad su se ljudi u BG navikli, navići će se i u NS. Na bolje se čovek uvek lako navikne.

    Ovakvi kao ti koji kritikuju bez realnih osnova se u stvari BOJE novotarija. To što se ti voziš Rumenačkim putem 15 godina bez problema samo znači da dosad nije ni bilo te raskrsnice na kojoj je sad kružni tok.

    Bulevar Evrope će biti nastavljen do autoputa i predstavljaće tranzitni put, kasnije produžen na drugu stranu mostom preko Ribarca do Kamenice. U neko dogledno vreme, ako se intenzitet saobraćaja bude znatno povećao na toj trasi, verovatno će razmisliti i o postavljanju nadvožnjaka sa priključnim petljama na raskrsnici sa Rumenačkim putem, jer je to najbolje rešenje za veliki obim saobraćaja.

    Kroz kružne tokove se vozi sporo jer brzo ni ne može. Znači treba prilagoditi brzinu tome.

    "Šta ćemo kad neko pogine tamo?!"... Još jedna važna odlika kružnih tokova je da oni u znatnoj meri povećavaju bezbednost u saobraćaju. Ako neko uleti velikom brzinom u kružni tok, naleteće na brdašce koje će da ga prisilno zaustavi, a verovatno i prevrne na krov. Pa posle neka proba još jednom to isto. Takođe, nema proletanja kroz crveno svetlo i ugrožavanja svog i tuđih života (čest slučaj sa semaforima)...

    Još jedna stvar: prvenstvo uvek ima onaj ko dolazi sa desne strane. Da bi se to na kružnim tokovima sprečilo (važnije je da prođe onaj ko je već u njemu nego da uđe neko spolja), na svaki ulaz se postavlja trougao koji označava da pravo prvenstva imaju vozila u kružnom toku. Tako je kod nas, tako je u Mađarskoj, Austriji, Grčkoj, Francuskoj...

    Koga zanima, može da ukuca "roundabout" (=kružni tok) u gugl pa da pogleda malo kako je to u drugim zemljama.
  • bogi

    11.08.2011 12:14
    @Boki NS
    Kod Rumenackog puta bice ukrstanje dva puta jer ce Bulevar Evrope nastaviti prema autoputu i kad se prikljuci na autoput to ce da bude tranzitni pravac... Imao bi smisla tvoj komentar ako bi ta raskrsnica ostala u obliku T, ali nece, pa zato ima opravdanje za kruzni tok...
    I stvarno, na zapadu ima jako puno kruznih tokova i van i unutar gradova to nije nista specificnost, svugde normalno funkcionise...
    ali nama je to novost i naravno od svega sto je novo i dolazi sa zapada plasimo se i odmah osudjujemo... tipicno konzervativno drustvo... drzimo se starim dobro isprobanim stvarima i ne pokusajuci da probamo nesto sto je mozda bolje od tog postojeceg...
  • Paja & Jare

    11.08.2011 12:00
    Pravila:
    Zaista biste vi novinari u saradnji sa policijom mogli da objavite uputsvo za upotrebu kružnog toka. Novosađani, poznati kao veoma neobazrivi i većinom loši vozači ne umeju da koriste kružni tok.

    Nekoliko pravila:

    1. Vozilo koje je u kružnom toku ima prednost(nekoliko puta mi se desilo da se auto ispred mene zakopa i propušta one koje se uključuju)
    2. Znakovima i horizontalnom siganlizacijom (strelicama i linijama na kolovozu) je veoma logično regulisano kako se prolazi kroz kružni tok. Postoje dve trake, jedna za desno (desna traka) i druga za levo i pravo (leva traka).
    Ako skrećete desno, tj. isključujete se u prvu desnu ulicu, držite desnu traku.
    Ako nastavljate pravo ili skrećete levo držite levu traku i isključite se u levu traku.

    Nemojte kružiti desnom trakom ako idete pravo ili skrećete levo, tako niko ne može da se uključi u kružni tok, zbog toga i čekate po 10-15 min(iskreno svaki dan tuda prolazim i nikad nisam toliko dugo čekao)

    Ako držite levu traku, isključite se u levu traku a ne da presecate put i isključujete se u desnu.

    Jednostavno i krajnje logično.
  • Boki NS

    11.08.2011 11:41
    VI lupetate gospodo!
    ...konstantno o Srbima i vozacima itd...!


    Niko nije protiv kruznih tokova, naopako, ali tamo gde treba da budu!

    Poenta price je da neko dize MASNE pare na GLUPOSTI koje su POTPUNO BESKORISNE I STETNE!!!

    A tamo GDE TREBA (Cara Lazara & Cara Dusana i ostalih krakova ka telepu i novom bulevaru) - N-E-M-A kruzni tok...!

    STA CE KRUZNI TOK NA UKRSTANJU DVA PUTA sa po 2 trake kao na Rumenackoj???????????????????

    15 godina tuda vozim bez problema , sad su redovi...

    Taj ko je gradio je trebao da racuna da ce se ljudi pogubiti i da to nije u navika ovdasnjih vozaca i time ugrozio bezbednost i zivote...

    Sta cemo kad neko pogine tamo?!
    Ko je onda kriv, sta da kazemo porodici?
    "Nije navikao na kruzni tok!"
    Pa gde da navikne?? Bio je jedan u BG i to je to...

    Glupe liberal-demokrate, tako su i privredu sahranili pod geslom "ravnopravnih trzista" pustili zaostale fabrike da potpuno ne zasticene pod naletom konkurencije budu totalno devastirane...

    Sve sto pipnu S-A-H-R-A-N-E !


  • Novosađanin

    11.08.2011 11:39
    Prvenstvo desne strane
    U Francuskoj važi pravilo ko dolazi sa desne strane ima prvenstvo kako na kružnim tokovima tako i na ulicama sem ako nije istaknut znak da je ulica sa prvenstvom prolaza a to pravilo se primenjuje radi usporavanja brzine kretanja jer moraš da vodiš računa da kod svake raskrsnice auto sa toje desne strane ima prvenstvo pa tako i u kružnom toku kod Triumfalne kapije u Parizu. To pravilo kod nas ne važi.To sve pišem iz iskustva jer sam živeo šest godina u Parizu a pored toga sam proputovao i boravio u 25.zemlja europe i trećinu života 20.godina tamo proveo a malo zahvata i moju građevinsku struku.
  • Boban Markovic

    11.08.2011 11:17
    Kruzni tok
    Dragi Novosadjani,niko od vas nezna kako se koristi kruzni tok ako nije to imao u skoli za vozace.Takodje i u Nemackoj stariji vozavi imaju
    problem sa kruznim tokom jer ga nisu naucili.
    Predlazem da se na T.V. narodu cesto prikazuje
    kako se koristi kruzni tok,da nebi bilo pogibija.
  • nsnn

    11.08.2011 10:20
    http://www.sacred-destinations.com/france/aerial-photos/slides/aerial-paris-arch-de-triomphe.jpg

    gospodo draga nemojte da lupetate budalastine da su kruzni tokovi za manje intezitet saobracaja, naprotiv oni sluze tome da saobracaj stalno tece a ne da se semaforom zaustavlja, e sad to sto je vecina vozaca kod nas nesposobna da pravilno se prestroji na ravnom potezu puta, a ne da koristi kruzni tok je nesto drugo, eno na linku je triumfalna kapija u parizu oko koje ima kruzni tok sa 10 traka u njemu i 12 ulica koje se ulivaju i perfektno radi ceo sistem bez sudara,zastoja ili bilo cega, tako da dosta lupetanja nego nadjite neki prirucnik kako se vozi pa procitajte pre nego sto krenete da vozite
  • Boki NS

    11.08.2011 09:53
    @ 11:28 • 11.08.2011.
    Ajde potpisi se prvo...!

    Pa onda nauci da citas, pa onda opet procitaj sta sam napisao...

    Dakle opet kazem:

    "Pa to treba da je obicna raskrsnica sa semaforom ili bez i to je to, ali ne, - kruzni tok je resenje za ukrstanje 2 puta..."

    (Ironija (grč. εἰρωνεία, eironeia) je fina prikrivena poruka koja se sastoji u tome što se njom kazuje baš suprotno onom što se u stvari misli.)
  • @ Boki NS

    11.08.2011 09:28
    "kruzni tok je resenje za ukrstanje 2 puta..."

    Lupas gluposti. To je ono sto je najveci problem kod Srba, ne smeju da priznaju da su jako losi vozaci a svi se kao nesto busaju u grudi kako su maheri za volanom sve dok ne nalete na "prepreku" zvanu kruzni tok koja ih toliko uplasi da na kraju skontaju da stvarno nisu nikakvi vozaci. No, Srbin nikada nije priznavao da ga nesto plasi i da se neceg boji pa je izmisljao razne razloge da se opere. Tako i sada smislja razlog kako je kruzni tok za ukrstanje dve a ne i vise ulica . . . Svi smo culi za Triumfalnu kapiju u Parizu. Ona se nalazi na kruznom toku u koji se uliva ukupno 12 bulevara ili avenija kako oni to kazu (de la Grande Armee, Camot, Mac-Mahon, de Wagram, Hoche, de Friedland, des Champs Elysees, Marceau, d´Iena, Kleber, Victor Hugo, Foch) i svaki taj njihov bulevar je mnogo veci od naseg bulevara Oslobodjenja. Supermen Srbin se us*ao od jednog kruznog toka u koji se uliva pet ulicica a glupi Francuz vozi kroz kruzni tok u koji se uliva ne 12 ulica vec 12 bulevarcina sa frekvencijom saobracaja koji Srbin nikada u zivotu nece videti kako to izgleda i koliko tu ima vozila u jednom trenutku.
  • Zeljko

    11.08.2011 09:27
    Videla zaba da se konj potkiva...
    Dok u drugim drzavama polako ukidaju i razmisljaju o uklanjanju kruznih tokova, mi ih uvodimo. Debilno je postaviti kruzni tok na raskrsnicu sa cetiri ukljucenja kao sto je uradjeno na putu ka Novom Naselju. Kruzni tok ima smisla sa tri, pet i vise ukljucenja i to ne u jako prometnim delovima grada. Nasi "strucnjaci" se izgleda utrkuju ko ce doneti debilniju odluku/pravilo/zakon - samo pogledajte sta rade sa ogranicenjima, tablicama, svetlima tokom dana...
  • @ Novosađanin

    11.08.2011 09:11
    Ti izgleda nikada nisi bio preko sem u Madjarskoj koja nam je sada jedini zapad na koji se kao ugledamo. Madjarska je puna tih kruznih tokova na ulazima i izlazima naseljenih mesta, ali je dobar deo zapadnih zemalja prepun kruznim tokovima u samim naseljenim mestima gde je frekvencija saobracaja daleko veca nego u Novom Sadu ili Beogradu u najvecem spicu. Postoje gradovi koji na bulevarima tipa naseg bulevara Oslobodjenja na svakoj raskrnici imaju kruzne tokove, ogromne su guzve, nema zastoja i sve funkcionise kako treba. Jedini problem sa kruznim tokovima imaju Srbi koji ionako ne znaju da voze kao sav normalan svet pa ih onda i ulazak u kruzni tok plasi. Kada se stane pored kruznog toka na Naselju i posmatra saobracaj vidi se da oko 70% vozaca ne zna da vozi, 20% se bahate a samo 10% je u stanju da na pravilan i bezbedan nacin udje i izadje u kruznu raskrsnicu.
  • 11.08.2011 08:21
    U Veterniku treba da bude raskrsnica sa šest krakova,a ne sa pet kao na crtežu. Novosadski put ima dva ulaza u raskrsnicu ,iz pravca Futoga i iz pravca Novog Sada, uz četri ulice iz Veternika to je šest ulaza.
  • GrađanIN

    11.08.2011 08:13
    Da da, s ovom vlasti se vrtimo sve u krug. A i pošta od gradonačelnika redovno stiže.
  • očajna sam

    11.08.2011 08:10
    ''STRUČNJACI''
    Ja ne znam ima li neko normalan u ovoj vlasti! Odlepiću od svih tih, ničim izazvanih novotarija!!! Zašto neko ne obrazloži zašto je, dođavola, kružna raskrsnica bolja od one koja ima semafor?!! Ili je to samo da se ubere procenat?!

    Juče sam se našla na kružnoj raskrsnici prema Novom Naselju, vozim dete pozadi, i preznojavam se da li će neki ludak da ''odradi'' neko uključenje na svoje sopstveno tumačenje pravila (pogotovo što se lako gubi strpljenje kada neki šleperi počnu da ''dave''), pa da stradam tamo!!!
  • Vozac

    11.08.2011 08:07
    Ne pravite nas budalama
    Nemojte opet da se put iz tri trake suzi na dve i posle mesec dana ponovo prosiruje!!!
  • Novosađanin

    11.08.2011 07:53
    Ne treba siliti
    U razvijenim evropskim državama gde je saobračaj uređeniji od našeg raskrsnice sa kružnim tokom se izgrađuju na mestima gde je saobračaj slabijeg intenziteta i postavljanje semafora nemoguć zbog velikog troška dovođenja el.energije.To su raskrsnice uglavnom na prilazima naseljenih mesta .U gradu je protok saobračaja mnogo brži na raskrsnicama regulisanim semaforom to se i dokazalo na raskrsnicama Bul.Europa i Kornelije Stankovića,Hadži Ruvimova gde je ponekad potrebno i više od 10-15 minuta čekati da bi se sa bul.Europe uključili u kružni tok.
  • Sremac

    11.08.2011 07:44
    DESET ZA FUTOG
    Kako su ovi krenuli očekuje se da će kad stignu do Futoga uraditi kružni tok SA DESET ULICA.Sigraju se deca sa tuđim novcima-samo da ne odu u Beograd.
  • 11.08.2011 07:37
    Naravno
    najpotrebniji je onaj "mogao bi biti" koji je prvi trebao biti uradjen. Bulevar cara Lazara, Somborski, Suboticki, H.Pinkija. A slikanje je bilo na drugom kraju. Zato ce se slikati na sledecim izborima
  • Boki NS

    11.08.2011 07:34
    Glupost!
    Kao na slici, kada se ukrsta 4-5 puteva, razumem, ali ovi lopovi ce svuda da stavljaju kruzne tokove, jer su skuplji, i ima vise da se marise! To na Rumenackoj je glupost epskih razmera! Pa to treba da je obicna raskrsnica sa semaforom ili bez i to je to, ali ne, - kruzni tok je resenje za ukrstanje 2 puta...

  • Aleksandar

    11.08.2011 07:31
    Brainiacs
    Ako budu mali i nefunkcionalni kao ovi na Bulevaru Evrope... Neka, ne treba... Hvala...

    Ista prica za sve sto rade.
    Ako ne znaju kako, neka pogledaju kako je vec uradjeno u bilo kom drugom gradu.
  • Jazz

    11.08.2011 07:23
    Sve neki bombasti nazivi ulica...sami carevi i kraljevi ! Tako valda sami sebi delujemo snažniji i veći...
    No, dobro je da se rade kružni tokovi jer su mnogo bolje rešenje za velike raskrnice od semafora. To se dugi niz godina praktikuje u mnogim evropskim zemljama...
  • 11.08.2011 07:15
    Di bas tamo... pa vJeternicani ne znaju sta je kruzni tok - to je opasno !
  • jova limanac

    11.08.2011 07:14
    Kako "bi mogao biti završen"? Pa u medijima se sve prezentuje da tek sto nije... :-) Prvi dan su malo zagrebali zemlju da se uslikaju za medije, pa je sve tako stajalo nekoliko dana, e sad poslednjih par dana kamioni i bageri su opet tu, mada mi sve to vise lici na arheoloske iskopine a ne na gradnju saobracajnice...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna